perjantai 8. huhtikuuta 2011

"Elämä on seikkailu"



 Kotoisaa arkea -blogissa oli vinkki mielenkiintoisesta persoonallisuustestistä. Olen aina ollut kiinnostunut erilaisista testeistä ja erityisesti työhönottotilanteissa on ollut kiva päästä  rekrytointiyritysten testeihin. Vastaukset on joka kerta yhtä mielenkiintoista kuulla ja jos testi on hyvä, siinä oppii samalla yllättävän paljon itsestään.

Käykääpä siis kokeilemassa Namasten sivuilla olevaa kivaa persoonallisuustestiä, jonka tekemiseen ei mene kauaa aikaa. Itse tein testin ja hups yllätyin, miten tarkkanäköinen se onkaan :) Osui ja upposi, sain kaikilta kolmelta kierrokselta saman tuloksen eli tällainen olen ja allekirjoitan tuloksen täysin.

Luonnehdintani on "Innostuva Suunnittelija", jonka ominaisuudet ovat seuraaavanlaiset:

eloisa * iloinen * idearikas * innostava * visionääri * optimistinen * monipuolinen * seikkailija * korkealentoinen * hauska * myönteinen * vaihtelunhaluinen * nopea * inspiroiva * kekseliäs * eteenpäin menevä * spontaani * monilahjakkuus * lyhytjännitteinen * kärsimätön * itsevarma * vapautta kaipaava *
 
Parhaimmillaan: iloinen, idearikas ja monipuolinen
Huonoimmillaan: levoton, keskittymiskyvytön ja kärsimätön

7-tyyppiä motivoi suunnittelu ja miellyttävät vaihtoehdot
 
"Minusta on hauskaa suunnitella uusia mielenkiintoisia asioita. Nautin innostavista ideoista ja uusista mahdollisuuksista. Toivon elämääni vaihtelua ja sopivasti jännittävää seikkailua." 

Luonnehdintaa on vielä sivun verran, mutta tässä tulos lyhyesti. Luonnehdinnan loppukaneettina on  maininta, että "elämä on Seiskalle nautinto ja parhaimmillaan hän on kokemuksistaan ja elämästään syvästi kiitollinen". Juuri näin! Vaikka elämä ei ole aina ollut ruusuilla tanssimista, niin nykyään olen asioiden kanssa enemmän kuin sinut ja ilman erinäisiä traumaattisia kokemuksia en olisi sitä, mitä nyt olen. Olen onnellinen ja elämääni tyytyväinen, juuri näin on hyvä! Hmm, olipa kryptisesti todettu, mutta se siitä.

Jos teet testin, olisi mielenkiintoista kuulla sinun tuloksesi ja pitääkö se mielestäni paikkansa. 

Iloista perjantaipäivää!

Terkuin Merja

18 kommenttia:

Marielisa kirjoitti...

Minäkin tein taannoin tuon samaisen testin ja yllätyin, miten 'osuva' se olikaan kohdallani - samainen seiska eli Innostuva Suunnittelija olen minäkin, mutta myös Avuliasta Huoltajaa minussa on ;))

Mukavaa viikonloppua!

PikkuBertta kirjoitti...

Samaan testitulokseen pääsin...

Virpi kirjoitti...

Hetihän se piti käydä kokeilemassa, että mikäs mä ole :) Tuloksen voit käydä kuikkaamassa blogissani. Mukavaa viikonloppua!

pampula kirjoitti...

Heippa..kiva oli lukea sinunkin tuloksesi ja mitä nyt olen oppinut sinua ´tuntemaan´niin kuulosti tutulta :)..ihan sinulta!

Itse olin nro 6 ja tunnistin kyllä itseni kuvauksesta.

Hannele/Täyttä Elämää kirjoitti...

Mulle tuli sama ja pitää kyllä hyvin paikkansa :D

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Pitääpä poiketa, tekemässä testi..:)

Minna kirjoitti...

Oli kyllä kiva, että laitoit linkin testiin. Olen nelos-tyyppiä = luova individualisti ja luonnehdinta meni just nappiin. Miten voikin olla niin tarkka kuvaus siitä mitä olen?

Viimeisen kappaleen tekstistäsi kyllä allekirjoitan minäkin...
Ihanaa, luovaa ja idearikasta muutosten kevättä sinulle!

Merja K kirjoitti...

Marielisa, tuo Avulias Huoltaja kuulostaa myös mielenkiintoiselta, täytyypä käydä lukaisemassa sen luonnehdinta. Kiva, että meitä seiskoja on muitakin :)

Bertta, samat sanat kuin Marielisalle eli kiva, että saadaan "joukkoon" lisää porukkaa :)

Virpi, täytyykin käydä kurkkaamassa tuloksesi

Pampula, kyllä testi osui oikeaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pitkäjänteisyys ei välttämättä aina kuulu "hyveisiini", tosin iän myötä olen tuossakin asiassa kehittynyt

Merja K kirjoitti...

Hannele, kiva kun kokeilit sinäkin, testi oli helppo ja hauska

Irmastiina, mikä tuli tulokseksi

Minna, ihanaa kevättä myös sinulle. Toivottavasti saamme pian auringonpaistetta ja muuttolintujen laulua!

Louise kirjoitti...

Ihanaa viikonloppua Merja!!

Nonna kirjoitti...

Luin tuon sinun luonnehdintasi ja arvelin, että mulle ei varmaan tule noin " luova tyyppi" vaan enemmän "kanaemo". No, seiskahan mullekin tuli.

Pitäis tehdä varmaan huomenna uudelleen... Kiva testi joka tapauksessa!

Mukavaa viikonloppua!
ps. Ihanat messukuvat! Kohta päästään pihalle rapsimaan!

Tingeling-Maija kirjoitti...

Voi sen mitä sinusta ajattelen vaikkei irl ollakkaan tavattu, niin juuri tuommosena oon siut kuvitellukki =) Ja sitähän sä ainakin näin vieraan silmin olet, idearikas, tekevä ja menevä ja silti kovin seesteinen =)

Ihanaa viikonloppua <3

Tingeling-Maija kirjoitti...

Niin ja testihän pitää tottakai tehä ;)

Merja K kirjoitti...

Louise, ihanaa viikonloppua myös sinulle! Ihana auringonpaiste :)

Nonna, tuliko sama tulos toisenkin kerran? Blogistasi päätellen olet kyllä mielestäni tosi luova ja innostava, joten kyllä minä tuon seiskan myös sinulle "antaisin". Tosin testissä oli ne kolme kierrosta ja vastauksena voi olla useampikin ominaisuus. Minulla kaikki kolme olivat seiskaa

Maija, hauska tuo sinun luonnehdinta, kiitos siitä :)

Nonna kirjoitti...

Olin itse asiassa tänään niin ulkotouhuissa, että testit unohtuivat! Ihana keväinen piha!!! Sipulikukkaa puskee ja kohta ihan varmasti jo hiirenkorvaakin! Ekat orvokitkin laitoin jo vanhaan vatiin!

Mukavaa pihasunnuntaita!

Vekarus kirjoitti...

Pakkohan se oli tehdä. Olen 3 (Tehokas Suorittaja), mutta joka ehkä enemmän kuvaa sitä minua, joka olin ennen lasten syntymää, mutta se oli kuitenkin vastaus...

Ihanaa alkavaa viikkoa!

Tingeling-Maija kirjoitti...

Kävinpäs minäkin =) Terkkuja toiseltaki Innostuvalta Suunnittelijalta ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa <3

Kultsin kämppä kirjoitti...

Testi tosiaan paljastaa totuuden! Namasteen testejä tehtailtiin joskus töiden puolesta kehityspäivässä ja kummasti siinä oppi sekä itsestään että kollegoistaan.
Minulle napsahti numero kasi. Pomotyyppiä, ei siitä mihinkään pääse. heh...