keskiviikko 4. elokuuta 2010

Rapujuhlat ja sen sellaista

Vaikkakin olemme olleet suurimman osan lomasta Unelmassa, olemme ehtineet tehdä muutaman minimatkan. Ex tempore Turun reissu oli tosi kiva, kolusin Turun sisustuskaupat ja haahuilimme muuten vaan ympäri kaunista kaupunkia. Törmäsimme haahuilumme keskellä Vareksen kuvauksiin, mutta harmikseni en ehtinyt napata kuvaa Antti Reinistä.

Tuossa kuvassa näkyvässä autossa hän kuitenkin istuu ja aikamoinen komistus ko. näyttelijä luonnossa kyllä on :) Löysin Turusta myös Piia Jaalan kauniin kukkakaupan, jonka sisäänkäynti on tosi vaikuttava.

Illalla menimme vielä yömyssylle tunnelmallisen viinibaarin terassille Aurajoen rantaan. Kaupunki kietoutui kauniiseen lämpimään hämärään. Ihana tunnelma!

Viime viikolla vietimme ystäviemme mökillä rapujuhlia. Pääsin taas mielipuuhani pariin eli värkkäämään korttia tuliaisemme mukaan. Tämä kortti on kovasti mieleeni, pidän tosi paljon noista Tildan uusista kirjaimista.

Rapukekkerit olivat aivan mielettömän hauskat - kiitos vielä kerran A ja H :) Olette ihania ystäviä!

Tuntui oudolta, kun mukana oli vain yksi lapsi, yleensä lapsia tai nuorisoa pyörii mukana viisi. Ystäviemme esikoinen meni juuri armeijaan ja kaikki muut lapset ovat partioleirillä, joten ainoastaan kuopuksemme oli mukana.

Chablis on loistava rapuviini. Viinipullomme sai myös asianmukaisen vaatetuksen.

En ole yleensä mitenkään kova saunomaan, mutta tällä kertaa innostuimme ystäväni kanssa saunomaan peräti kaksi tuntia. Pulahdimme välillä laiturilta uimaan ja taas jatkettiin. Olo oli aika rusinainen session päätteeksi, mutta hauskaa oli! Myös kuopus oli mielissään, kun kerrankin äiti oli järvessä pitkät pätkät. En erityisemmin pidä uimisesta, onkohan sillä jotain tekemistä horoskooppimerkin kanssa? Horoskooppini on nimittäin leijona.

Järvinäkymä oli iltahämärässä  todella kaunis. Ehkä parasta kesässä on sittenkin elokuun pimenevät illat. Olen kaivanut lyhdyt ja kynttilät jo esille ja sytyttänyt niihin ahkerasti tulia hämärtyvien iltojen iloksi.

Rapujuhlien jälkeisenä päivänä oli pakko ottaa pikkutorkut ystäviemme kuvassa näkyvässä riippumatossa. Miten makoisasti torkuinkaan vienossa kesätuulessa ja koivujen katveessa. Ihastuin niin kovasti riippumattoon, että hankimme sellaisen jo Unelmaankin.

Sitten muutama sana partioleiristä, vierailimme nimittäin viime lauantaina Kilkkeellä. Paikka oli todella vaikuttava, aivan kuin pieni kaupunki. Leirillä ilmestyy oma lehti, siellä on oma radiokanava ja todella hyvät nettisivut. Myös vierailupäivä oli erittäin hyvin järjestetty varsinkin kun siellä vieraili päivän aikana jopa 10 000 vierasta.

Partiolaisten teltat olivat pitkin metsää hyvässä järjestyksessä ja voi vaan kuvitella kuinka monta telttaa metsässä on, kun leiriläisiä on 11 000. Esikoisemme tuntui viihtyvän hyvin ja ikävä vaivaakin äitiä enemmän kuin lasta. Reipas partiolaisemme palaa kotiin huomenna ja odotankin innolla pyykkivuorta sekä tuoksahtelevaa makuupussia ;)

Viime yönä olin aamuyöhön saakka hereillä ja päivystin Kilkkeen web-kameraa. Leirin yllä oli mieletön ukonilma ja olin aivan hermorauniona. Seurasin samalla Forecan säätutkaa ja vaikka alkuyöstä vielä näytti, että ukkosrintama ei yllä leiripaikalle, tilanne muuttui yön aikana niin, että juuri todella voimakkaat kuurot olivat aivan leirin päällä. Onneksi mitään vakavampaa ei sattunut ja menin nukkumaan vasta puoli viideltä aamulla, kun näin kamerasta ukonilman taukoavan. Ihanaa, että olen vielä lomalla, muuten olisi ollut aika tahmea työaamu. Ja on myös hyvä, että kuulin vasta tänä aamulla, että esikoisemme lippukunta oli juuri viime yönä haikilla. He olivat siis yön yli reissussa pois leiristä ja nukkuivat laavuissa, huh sentään!

Viimeisiä lomapäiviä viedään ja perjantaina matkaamme viettämään niitä Unelmaan. Helteitä on edelleenkin luvassa, joten ohjelmassa on luultavimmin laiturilla loikoilua ja riippumatossa köllimistä :)

Ihanaa loppuviikkoa!

Terkuin Merja

Helena kirjoitti...

Kivalta kuulostaa lomanne! Kyllä nuo ukkoset ovatkin olleet kamalia, ja juuri tässä lähinaapureissa saaneet tuhoja aikaan, eilenkin Uuraisilla. On minuakin jo ruvennut pikkuhiljaa pelottomaan, yleensä en pelkää ukkosta lainkaan! Onneksi leiriläiset säästyivät vahingoilta

Niina kirjoitti...

Kivn kuuloinen loma!
Ihania kotikuvia tuossa aiemmin!!:)

Rilla kirjoitti...

Mulle kelpaisi samanlainen loma! Rapujuhlia odotellessa täälläkin. Ja Antti Reinin olisin myös minä nähnyt mielelläni ;)

Kesäkukka kirjoitti...

Onpa upea tuo kaupan edusta.
Ja ravut ne kelpaisivat minullekin :)

Louise kirjoitti...

Johtuisikohan pitkä uintisessio chablistä? :) Kivat kesäkuvat ja kortti on jälleen kerran aivan mainio!!

Merja K kirjoitti...

Hei Helena, minä kyllä "vanhemmiten" olen alkanut pelätä ukkosta, vaikka en kyllä tiedä miksi?

Heissa Maija Maitoparta, kiva kun kävit ja jätit kommentin :)

Moikka Rilla, voipi olla että täytyy käydä uusin Vares katsomassa. Yhtään en ole nähnyt, mutta uudella pääosanesittäjällä voipi olla jotain osuutta asiassa ;)

Merja K kirjoitti...

Hei Kesäkukka, kauppa oli myös upea sisältä, ei tullut vaan otettua kuvaa sieltä.

Moikka Louise, luulenpa että snapseilla oli jotain tekemistä uintisession kanssa ;) Virittelin myös parit snapsilaulut: Helan går on ihan must ja Liten undulat on myös hauska :)